on Sunday, May 1, 2011 | 3 comments

Tak tau lah apa nak jadi dengan saya, orang lain berjalan ok ok saja. Saya selalu berjalan sampai sesat. Walaupun memang saya tak kisah saja kalau sesat, tapi sesat di Firenze tak berapa best sangat. Mungkin sebab hari ni hari cuti umum, tak ramai locals yang saya jumpa. Keluar saja dari kawasan pelancong, orang sudah berkurangan. Dan lagi Firenze selain dari kawasan utama pelancongan tak ada apa yang menarik. Cuaca juga sangat baik sehingga saya tak perlu pakai jeans jaket lusuh saya itu (saya masih tercari-cari jaket yang memang "saya").



Pagi-pagi lapar lah juga .... punya tak pikir panjang pi order Tiramisu !


Semalam pi makan waffles yang dah la mahal salah pilih pi letak ice ream yougurt !


Hari ni sewaktu sesat jumpa lah juga pasar. Macam pasar kering yang jual banyak barangan kulit. Di kawasan sekitar hotel saya juga memang banyak kedai kulit, sampai tak tau nak pilih yang mana. Florence memang pengeluar barangan kulit utama. Tapi kata mereka harus juga berhati-hati kerana ada barangan yang kononnya di tulis Made in Italy tapi dibuat di China. Entah-entah dua beg kulit yg saya beli termasuk yang dimaksudkan pakcik Italiano itu. Beg kulit yang saya beli adalah untuk staf ofis yang pesan. Mak saya juga pesab beg tangan satu.


saya beli dua purse kat sini dari mamat bangladesh (yg tak belanja saya makan)

Sesungguhnya tuan tuan dan puan puan, saya bukanlah seorang yang pandai shopping mahupun membeli barang. Jangan kata nak beli kat orang, tengok pakaian saya sudahlah . Kesian Mak kalau saya beli tak elok nanti. Abah pun pesan wallet. Ingat nak beli wallet jugalah pada orang tersayang saya di Malaysia. Dia pun pasti akan bimbang bila saya beli nanti. Banyak jugalah barang yang saya beli mereka tak suka tapi tak pernah cakap apa-apa. Tak mau kecikkan hati saya .... hehehe

Jadi tadi saya amik gambar dulu beg beg yang saya shortlist. Kawan satu ofis pun pesan beg tangan .. saya pun bimbang nak beli kat dia mcm mana .....


tolong habak sat nak pilih mcm mana ..... !



p/s: boleh check gambar terpilih saya letak kat Flickr saya di side bar


3 comments:

Ayu said...

aku dah pi Firenze....aku dah pi...aku dah pi. Aku sukaaaa... Ya mmg gila tgk leather bag yg byk tu....aku sempat beli 2 bijik...

Anonymous said...

Hah cantik nya kakak saya pakai tudung macam tu :)

Bag colour colour .... wah nak beli kat adik juga kah ?
:)

Mila@Rimbun said...

dah berapa lama tak makan nasi ni.. jap2 pizza, jap2 kebab hhehe

Post a Comment