on Sunday, May 8, 2011 | 2 comments



Saya lebih sukakan Lido ! Hidup Lido ! Dan saya seperti duta Lido pulak, ingin memaklumkan bahawa daripada dok berpulun nak romantis di Venice, lebih baik naik basikal berkelah tepi laut kat Lido.


ini 10 kali lebih romantis dari gondola !

Tengah hari tu, setelah pening dan sesak di Venice saya pulang ke Lido dan terus mencari kedai basikal untuk disewa. Basikal yang disewa sangat sedap dikayuh.



Sesungguhnya saya sangat excited !!! Seperti kanak-kanak Ribena rasanya saya bila dapat mengayuh basikal ! Saya sungguh gembira menaiki basikal mengelilingi Lido. Lido juga dengan gembira dan besar hati membuka ruang-ruang cantiknya untuk saya nikmati. Syukur Allah yang buatkan saya gembira hari ini. Lido sungguh cantik di mata saya.







Waktu saya pulun kayuh basikal tu, saya terjumpa dua orang lelaki kulit putih sedang solat. Di tepi jalan sebelah kereta mereka. Wahh gembiranya saya. Teringin nak tunggu mereka habis solat tegur, tapi eshh seganlah pulak. Saya pun pi kayuh tang lain dulu. Bila saya patah balik mereka pun notice saya. Yang sorang tu tersenyum sambil mulut macam menegur saya. Yang sorang lagi tu buat-buat mcm tak nampak saya … haha typical muslim yang berjanggut ! Yang senyum tu biasa saja tak berjanggut. Nasib baik saya tak tunggu depa nak sembang. Tak pa lah tak cakap dengan depa pun, saya tetap kagum dengan lelaki yang menjaga solat seperti mereka.

Saya habiskan masa dengan meronda sakan. Saya sangat gembira hari ini. Alhamdulillah ! Terima Kasih Ya Allah buat Ann happy hari ni.



Ya, it doesnt take much to make me happy … kan kan (sambil kenyit mata pada yang tersayang)


2 comments:

Ayu said...

Laaa...awat tak pi amik gambag mamatsss tgh solat tu. Nak la jugak compare adakah se'kacak' mamat bangla kedai dobi.

Anonymous said...

Tu lah .... kot lah nak introduce kat adik hat baru
putuih cinta nie ... kan Kak Ayu kan :)

Post a Comment