on Wednesday, May 4, 2011 | 2 comments

Pagi tadi entah macam mana saya dan jiran sebelah bilik yang saya ternampak semalam dan tutup cadar merah tu ... keluar serentak dari bilik untuk breakfast yang disediakan oleh Victoria (gadis yang jaga hostel). Mulanya saya dan dia buat bodo saja la sambil makan. Pastu saya tanya dia (jiran tersebut) ada kopi saja ka kat sini, dia kata dia pun baru saja sampai sini semalam.

Pastu kami diam dan makan ... dan out of curiosity saya tanya lah dia " Where are you from?" sebab muka dia nampak macam India. Tetiba dia macam defensive dengan pitch suara yang agak tinggi "Why ..why do you ask..?" Lahhh ... salah pulak ka tanya.

"Well .. i just want to know.."

Pastu dia kata mcm pelik la saya tanya tiba-tiba sebelum berkenalan terlebih dahulu. (Huh kan ?).

Saya pun minta maaf lah ...

"Thats ok .. I m from Goa .... I m mixed .."

Ohhhhhh ........ dia tak cakap la dia dari India. Dia hanya cakap dia Goa.

Saya sepatutnya diam terus. Tapi saja la sembang2 juga cakap saya kerja kat pekan kecil di Malaysia. Dia pula cakap dia duduk di London

"I ve been living in London all my life"

Pastu kami diam sat.

Tiba-tiba dia kata "I m not crazy..."

"HUH ..??" saya dengan muka ternganga

Hah .. saya pun terkejut kenapa tiba-tiba mengaku tak gila nih ... Dalam beberapa saat tu saya terfikir adakah dia perasan yang saya gantung selimut tu dan ingat dia pervert ka apa ka ...

Tapi dia sambung cakap "Well you know working in a big city can make you crazy..but I m not"

Ahhh ... pastu dia bagi tau dia kat sini nak ambil basikal yang dia order kat ebay dari sini. Dia rupanya cyclist. Saya pun tanya la .. brand apa basikal yang dia beli tu. Dia pun buat muka mcm ala kau perempuan apa tau brand apa ...

Dia ingat saya ni pikir Colnago tu brand perfume kot. Hahahahaha.

Kami pun bersembang la sat pasal basikal. Dia pun nampak ok la lepas dia tau saya pun ada road bike juga kat rumah . Siap tunjuk kat saya gambar2 basikal dia.

Pastu saya pun minta diri nak pi kayuh basikal. Tapi oleh sebab hujan semalam, Victoria kata tak payah lah ....

Sekian. Cerita saya dan jiran sebelah.




2 comments:

Anonymous said...

scary yet interesting event to experience... nanti pinjam cadar merah ye

::alizatajudin::

a.n.i.Q.u.e said...

eshhh ... mau tak scary tetiba nampak bayang lelaki tak pakai baju kat bilik sebelah , terlompat den dari atas katil ni hah .

Post a Comment