on Thursday, April 28, 2011 | 8 comments
Tourist kat sini hampir semuanya yang putih-putih. Walaupun ada juga yang gelap tapi jarang. Yang amat pasti saya lah tourist yang gelap. Semalam saya cuba berjalan-jalan kaki di pekan Napoli ini. Memang benar hostel saya agak dekat dengan laut. Patutla asyik dengar angin kuat berhembus dari dalam bilik kebal ni. Pekan ini dekat dengan port yang mebawa pelancong ke pulau-pulau terdekat seperti Ischia Capri dan juga ke Sorento mahupun Amalfi walaupun Sorento dan Amalfi Coast boleh juga ke sana dengan bas yang tambangnya lebih murah.


satu port untuk kontena


satu port untuk manusia (?) hahaha
siap dengan shopping complex yang tak lah best sangat pun


Berjalan punya jalan, saya rasa mcm tak dak mood dan letih kaki. Rasanya letih Rome dengan letih angkut beg naik tangga hostel kemarin tak habih lagi. Saya nampak bas tourist ini yang kalau awal dulunya kat Rome saya fikir nak naik tapi tak jadi (tersalah pi beli Roma Pass).





Lihatlah jiran-jiran atas bas saya

mereka semua kategori sakit kaki dan lutut macam saya

ehem

Best juga naik bas tu, tak payah teruk2 nak explore Naples sampai lekangkan lutut mahupun sehingga merasa patut minum susu Anlene lima gelas sehari. Saya boleh tengok macam-macam dari atas bas.


tua muda bermain dam

kecik-kecik lagi dah dok lepak mcm ni
esok tua jadi mcm gambar atas juga


nampak dak makcik tu dok angkut timba barang yang dia beli dari kedai bawah ?

cantik juga bangunan ni

pandangan dari bas dan dari atas bukit

gambar bawah hanya untuk atas 18 tahun


Astagfirullahhal Adzim


:-)

Bandar Napoli memang sesak dan bising serta ...errr kotor. Saya akan tunjukkan buktinya nanti.

Sekian. Ann melaporkan dari Napoli untuk TV10. Kembali ke Seri Pentas.


8 comments:

Ayu said...

wehh...gambag yg 18sx tu..(aku x la tgk sgt pun)..ada tudung bergantung kata tepi...ada menarikss tak??..Klu cam pashmina biasa takpa la tp kot2 la made in Napoli...cer hang beli selai dua

a.n.i.Q.u.e said...

Eshhh aku dok atas bas waktu tu ... tak dan nak terpa turun. Lagipun aku tak sihat kemarin ... eceehhh. Anuways aku nanti round lagi kot tu ... cuma aku dok bimbang jot geng Bangla juga yang jual yang sama kat Chow Kit. InsyaAllah aku akan cuba dapatkan untuk engkau ... sebagai peneman setia yang dok komen kat blog aku.

:-)

Ayu said...

wehhh...aku baghu je post blog hang kat Group Malaysian Backpackers Club yg ada seramai 8 ribu members...hihi...saja je nak suruh depa sama2 keep u company klu depa follow lahh...

Shawl tu klu ala2 kain pashmina tak payah laa...aku nak jenis lain skit..wehh...tak jumpa quilt shop ka..amik la gambag.

Anonymous said...

Main dam ingat Tok Tam noh ...
Awat tak pi join sekali ...
Dah habih dah ka penat?

a.n.i.Q.u.e said...

Ayu : eshh aku ni backpacker kecil kecilan wehh .. bukan mcm geng depa yg round rata dah nu. Hmm kain mcm mana hang nak nih... tak pa aku cuba memahami.


Adikku: Malaih ahh main dgn depa... satgi depa kalah payah pulak. Kita ni kan tetamu. Hari ni adventure lagi penat. We ll post soon insyaAllah.

MamaDaniel said...

va va va...
Napoli.. suatu tempat yang tidak saya pasti di mana
sehingga perlu googlekan ia untuk pengetahuan baru.. hehehe

besh besh besh.. tapi..tapi..tapi.. mana Kak Ann?

a.n.i.Q.u.e said...

MamaDaniel: maklum jalan sorang .. sapalah sudi nak amik gambar kak ann ... hahaha ada tu ada .. tapi buruk sangatlah .. ingat nak kena beli jaket baru lawa2 .... hahaha. baru lah Italiano nak mengurat . hahahahahahaha

Mila@Rimbun said...

kak N.. kat sini diorg guna bahasa Itali ke or bahasa Inggereis eks? mcm best jer k.N jalan2 niii.. takde masalh bahasa pon

Post a Comment