on Friday, January 22, 2016 | 1 comments
Bangkok ni memang kota shopping la. Semua baju2 lawa yg murah dan comel dan kecik ada sini.

Aku sebut kecik sebab aku ni saiz besaq. Macam aku dok kata kat facebook , aku hanya layak shopping baju dia Jarman, tak pun di Mauritania. 

Sorga la kat Iman, tu pun Iman yg kuruih tu still kata baju2 sini pinggang semua kecik2. Bayangkanlah kalau Iman pun kata baju2 depa kecik, kalau aku try pakai seluaq depa jual mesti masuk takat betih saja.

Kami spend time kat Siam Square kawasan Patumwan. Kalau nak shopping kat Bangkok kena round saja dulu tengok2 pastu next day baru pi Pratunam , pusat wholesale baju2 yg segala fesyen depa jual kat Hatyai atau tempat lain hampir semuanya akan berasal dari Pratunam. 

So aku hanya pesan kat Iman tengok saja dulu. Lepas tu nanti insyaAllah pi Pratunam Mall dan lepas tu baru pi Chatuchak. Pastu baru patah balik tengok lain atau baru lah decide nak beli kat Pratunam ka atau mana2 tempat lain.

Siam Square ni memang tempat anak2 muda lepak. Dekat dgn colleges dan sebelah dengan Chulalongkorn University. So seperti biasa penuh lah dgn budak remaja dan kedai2 yg sangat cute dan makanan yg kreatif.












Siam Square memang luas la juga .... ada lorong lorong sempit jual baju2 dan segala mak nenek accessories cute. But like i said, tengok saja dulu.

Siam Square juga dikelilingi mall mall lain yg besaq mcm MBK , Paragon, Siam Discovery (tutup sat katanya renovation dan seberang jalan) depan sikit ada Center World ... yg meletup hari tu , tu.

Jenuh jalan la juga. Dari hostel aku kami naik Tuk Tuk saja THB100. Balik 80.

Balik saja lena kroh kroh tak ingat dunja.

ps/ Ada kedai skateboard kat Siam Square: Preduce. Accessories tak banyak sangat utk longboard. Board biasa ada la. Longboard ada Santa Cruz Cruiser saja tiga pat. Pennyboard banyak. Harga ... hmm ada yg murah sini wpun dah convert dan ada yg lebih mahal dari di Malaysia

Saja tulih pi la pasai ni, kot ada yg suka mcm aku.






1 comments:

Unknown said...

Tgk barang pun dah pening tak tau nak beli kannnnnnn

Post a Comment